Presentació

PRESENTACIÓ:

        Per tal de garantir el desenvolupament total de l'alumnat, és imprescindible treballar l'adquisició de les competències clau per part de l'alumnat per tal d'educar als futurs ciutadans com a membres actius i participatius de la societat; una societat cada vegada més complexa i diversa.
        Com que aquest aprenentatge ha de dur-se a terme juntament amb la pròpia identitat, desenvoluparé una unitat didàctica de l'àrea de les Ciències de la Naturalesa en què es desenvolupen conceptes i es treballen aprenentatges a través del seu entorn més pròxim, és a dir, a través de la fauna i la flora de la nostra comunitat autonòmica.
     
        Mitjançant aquesta unitat didàctica, es desenvoluparan totes les competències clau; sent la competència social i cívica, la competència relacionada amb la consciència i les expressions culturals, la competència lingüística i la competència digital les més destacables. La metodologia que s'utilitzarà serà una metodologia cooperativa, ja que aquesta és inclusiva i s'aproxima d'una manera més eficaç al desenvolupament social de l'alumnat. Cal destacar la utilització conjunta d'una metodologia TILC (Tractament Integrat de Llengua i Continguts), ja que es tracta d'aprendre i fer un ús habitual de la llengua al mateix temps que s'aprenen continguts específics del currículum acadèmic de primària.

        Com a context específic trobem un col·legi públic d'Elx, i un adreçament a alumnes de 5é de primària. Els coneixements específics els podem trobar al bloc de continguts núm.3 de l'àrea, "els éssers vius" i respectarà el Decret 108/2014, de 4 de juliol, del Consell, pel qual estableix el currículum i desplega l'ordenació general de l'Educació Primària a la Comunitat Valenciana.
     


OBJECTIUS:


-          Cognitius:
o   Utilitzar recursos d’aprenentatge com internet.
o Treballar de forma grupal, cooperativament, per tal de desenvolupar competències i aptituds socials.
o   Efectuar autocorreccions i correccions dels companys.

-          Acadèmics:
o   Distingir les característiques pròpies dels animals.
o   Crear un llibre amb la fauna i la flora característica de la nostra comunitat per a la biblioteca de l’aula.
o   Desenvolupar l’autoorganització i la gestió dels esforços individuals i grupals.

-          Culturals:
o   Conéixer les plantes i els animals característics de la nostra comunitat.
o   Fomentar la lectura com a mètode vehicular d’aprenentatge.
o   Investigar sobre la fauna i la flora valenciana.

-          Lingüístics:
o   Adquirir nou vocabulari relacionat amb els animals i les plantes.
o   Utilitzar el valencià com a llengua vehicular.
o   Conjugar verbs i fer ús de connectors a la redacció del llibre.



TASCA FINAL:

        Crear un llibre recopilant informació sobre la fauna i la flora de la nostra comunitat autonòmica.



SISTEMA D'AVALUACIÓ:
        Al llarg de la unitat, avaluarem els coneixements en tres moments diferents: A l'inici de cada sessió; amb la realització de les activitats i amb una avaluació final amb l'objectiu d'obtenir informació sobre la construcció dels coneixements que els alumnes han desenvolupat durant la unitat didàctica.

        Mitjançant la tasca final podrem fer una avaluació final. A més a més, l'alumnat realitzarà una coavaluació i una autoavaluació.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.